Penjelasan Saksi Kenapa Warga Africa Dibelasah Beramai2.

First episode kat sini.


Jadi. Dia kena pukul bersebab. Bukan sengaja nak pukul dia.

Menurut saksi kejadian ;

1. Warga Africa tue yang buat hal terlebih dahulu.

2. Kisahnya. Dia melanggar kenderaan (kereta) milik seorang rakyat tempatan.

3. Then budak yang kereta dia kena langgar tue nak settle la cara elok.

4. Tak sempat nak cakap tiba2 si mamat African tadinya tue p tumbuk budak yang kereta kena langgar tue.

5. Masa budak tue kena tibai, geng2 yang belasah mamat African dah nampak insiden tersebut itu yang mereka turun dari motor p kejar mamat African tadinya tue sampai dapat dan pukul dia ramai2. Dan sempat juga lapor kejadian kepada polis.

6. Macam kita tengok dalam video. Mamat African tue siap lari lagi kan. Lepas tue depa kejar dan tangkap dia balik sebelum serah ke polis.

7. Kalau betul la apa yang diceritakan oleh saksi, saiko la mamat African tue. Tetiba nak belasah orang. Tahu la badan kau besar tapi jangan la kurang ajar tak bertempat. Kau yang langgar orang kau plak nak mengamuk. Ohoi..

Tapi kan. Aku tengok komen2 orang MALAYSIA terutamanya kaum MELAYU kat dalam page yang SEBARKAN rakaman berkenaan, agak terasa ahti dengan sesetengah pengomen rakyat malaysia yang berketurunan CINA.

Bukan sebab dorang racist. Tapi sebab dorang tengok ada sesetengah rakyat MALAYSIA berketurunan cina neh main tuduh sebarangan aje kat kumpulan2 yang belasah mamat African tue.

Betul juga sangkaan depa.

Kita neh tatau apa2 buat tatau sudah la.

Tak payah tuduh2. Nak kata pengecut la, taiko la, samseng la, 6 lawan 1 la, racist pada warga asing plak..

Huhu..

Berat tue berat..

Walaupun ada gak geng2 cina yang tak tuduh2 tapi yang menuduh2 tue buat orang kecik ahti woo.. bahkan ada geng2 cina yang puji keadaan tue lagi ada. Ada pengalaman negatif dengan mamat African kot.

Pada aku. 
 
Kan lebih baik kita tunggu penjelasan penuh baru buat huraian. Kalau la yang kena langgar tue geng awak, kemudian yang menibai pun geng awak, agak2 awak, ada ka nak kata apa yang awak kata pada geng2 melayu yang menibai tue?

Itu yang orang melayu dok fikir2 sekarang..

Ce citer..

Jom Monetize Aplikasi Anda Dengan StartApp

Dimsum : Must watch for Asian drama

Share this :

Previous
Next Post »