Polis Tahan 2 Warga Asing Yang Salahguna Lesen Perikanan - Salah Seorang Warga Asing Pakai Baju BN.


Seperti yang tersiar di laman rasmi PDRM ;

1. Dua warga asing didapati salahguna lesen perikanan yang didaftarkan atas nama seorang warga tempatan.

2. Kiranya warga tempatan tue pun bersubahat juga la. Polis patut tangkap warga tempatan tue dan siasat dia sama. 

3. Polis kemudiannya tangkap kedua2 warga asing tersebut sebab melanggar syarat2 lesen dan juga kerana mereka melakukan kesalahan di bawah akta perikanan yang melarang pekerja asing tanpa kebenaran.

4. Warga asing neh bukan PATI disebabkan polis tak sahkan lagi pun dorang neh pendatang tanpa izin. Hanya sebut warga asing aje pun. 

5. Namun apa yang buat citer neh jadi lawak ialah bilamana salah seorang warga asing yang ditahan itu sedang memakai baju berlogokan BARISAN NASIONAL ketika ditahan.

Lihat gambar ;


Ketika kempen PRU yang lepas, BN sebenarnya buat banyak baju2 cop BN. Dan edarkan pada orang ramai. Yang jadi lawak, baju2 BN neh tak laku. Kat tempat aku neh pun, lepas agih2kan kat orang ramai ada yang ;

- Bawa pergi memancing (nak jadikan baju kotor)

- Ikat buah (pokok)

- Buat kain lap kaki

- Derma semula (pada orang miskin)

- Beri pada warga asing

Nampak?

Nampakk?

Membazir je. Baju2 dah tak laku. Sibuk buat banyak2.

HA HA HA

Jom Monetize Aplikasi Anda Dengan StartApp

JualBeli Motor Dan Segala Kelengkapan Permotoran Disini

100Mbps Hanya RM149 Dengan Time Internet

BolehCompare : Portal Perbandingan Perkhidmatan Yang Pertama Di Malaysia

Share this :

Previous
Next Post »