JAKIM Pecat DJ Guna Whatsapp & Enggan Bantu Org Kesusahan Atas Alasan 'JAKIM Bukan JKM' Lapor Portal UMNO.


Penyampai radio Salam FM, Mohamed Noor Mohamed Yusof mendakwa dipecat daripada stesen radio berfokuskan dakwah kelolaan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), berkuatkuasa 30 Januari lalu apabila bertanyakan mengenai tunggakan gaji.

Juruhebah yang lebih dikenali sebagai DJ Noor itu berkata, paling menyedihkan apabila beliau hanya dimaklumkan mengenai pemecatan tersebut melalui aplikasi pesanan Whatsapp sejurus selesai menjalankan tugasan pada jam 8.00 pagi.

“Saya DJ Salamfm (kelolaan JAKIM/RTM) dibuang dalam masa 24 jam pada 30 Januari lalu melalui whatsap.

“Hanya kerana saya bertanyakan gaji saya yang tidak dibayar” ujarnya ketika menghubungi SuaraTV sebentar tadi.

Menurutnya antara alasan yang digunakan oleh pihak Media JAKIM, pemecatan tersebut terpaksa dilakukan kerana arahan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato’Seri Jamil Khir Baharom.

Tidak berpuashati dengan jawapan yang diberikan itu, beliau kemudiannya segera menghubungi Jamil Khir bagi mendapatkan kepastian.

“Saya segera hantar pesanan SMS kepada YB Menteri dan beliau terus hubungi saya menyatakan bahawa beliau TIDAK PERNAH sesekali mengetahui tentang apa yang berlaku.

“Apatah lagi untuk mengeluarkan sebarang arahan tentang perkara terbabit” ujarnya lagi.

Menurutnya lagi ia jelas membuktikan bagaimana pihak pengurusan Media Jakim segaja mengunakan nama Menteri untuk melaksanakan keputusan berdasarkan komplot.

“Bayangkan pengorbanan saya selama lebih 5 tahun, macam tu je bahagian media jakim buat kat saya.

“Saya amat tertekan, ini semua berlaku dalam keadaan saya terpaksa menjaga ibu, lima orang anak buah (kerana) abang saya lumpuh seluruh badan dan hanya mampu menggerakkan mata sahaja” ujarnya lagi.

Menurutnya lagi walaupun pihak majikannya mengetahui mengenai penderitaan yang dihadapinya itu namun mereka tidak pernah mengendahkannya.

“Mereka pernah katakan dalam mesyuarat, JAKIM ini bukan JKM (Jabatan Kebajikan Masyaraat).

“(Pada saya) ia sangat kurang ajar dan tidak ada hati perut” ujarnya kesal. -ST-

--------------------------------

Sumber dari portal Suara TV yang pro BN.

Point penting dari paparan berita di atas ialah ;

 1. JAKIM tak bayar gaji pekerja.

2. Punca dipecat adalah kerana bertanyakan tentang gaji yang tidak dibayar.

3. Pecat pula bukan gunakan protokol rasmi seperti notis atau apa sebaliknya gunakan aplikasi whassap semata2.

4. Dipecat atas alasan Jamil Khir, menteri JAKIM suruh pecat.

5. Bila SMS ke menteri, menteri nafi. Tapi setakat nafi saja buat apa? Ko menteri kot. Ko patut tarik semula pemecatan tersebut sebagai langkah membetulkan keadaan la bangang. Setakat nafi tapi tak buat apa2 tindakan membetulkan balik maksudnya memberikan satu gambaran bahawa ko memang nak pecat dia tapi ko taknak mengaku bagi mengaburi pemikiran dia. Dan ko sengaja alihkan kesalahan ke atas bahu orang lain. Itu persepsi orang ramai. Mesti macam tue punya. Ko tengok la.

6. Then. Yang dipecat ini pula staff yang susah. Memerlukan bantuan pula tue sebab tangungan ramai akibat keluarga yang sakit.

7. Dan si JAKIM pula. Bukan nak bantu. Sebalik dok tunjuk kurang ajar dan pailang pada orang yang kesusahan. Bukan pada orang luar tapi orang dalam sendiri. Bagi alasan bahawa JAKIM bukan JKM = JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT.

Oi Jakim babik.

Ko tu beroperasi atas ihsan rakyat. Takde duit cukai takde agensi agama. Kau jangan tunjuk perangai kepala butoh ko kat orang susah la sial.

JAKIM neh kena cakap kurang ajar dengan dia. Sebab hanya bahasa kurang ajar je mampu ajar si JAKIM kurang ajar neh.

Kbai.

Jom Monetize Aplikasi Anda Dengan StartApp

Dimsum : Must watch for Asian drama

Share this :

Previous
Next Post »