Kes 2 Lelaki Buli Penguatkuasa Wanita Di Pulau Pinang - Pengguna Media Sosial Tuntut Keadilan Seperti Kiki Dimalukan.


Akhirnya insiden tersebut akan meleret kepada sentimen bangsa. Nak buat macam mana. Orang2 melayu kat negara neh nak tengok bagaimana undang2 menghukum orang biadap tanpa mengira bangsa. Mereka mempersoalkan respon masyarakat. Jika melayu yang terpalit skandal, kenapa ianya begitu meluas diperkatakan sehingga membawa kepada tindakan undang2. Apakah perkara yang sama terpakai apabila melibatkan bangsa bukan melayu?

Antara respon pengguna media sosial ;


Insiden berlaku di Penang pula tue. Sentimen berbaur politik mesti dilibatkan punya la. Korang tengok lepas neh kalau tak percaya cakap aku.

Jujur aku cakap. 2 ekor malaon tue memang biadap. Rasa nak lempang-lempangkan aje.

Lihat video ini sendiri ;

Penguatkuasa Dihina Lelaki Biadap Dek Kompaun.
Penguatkuasa wanita MPPP dihina oleh 2 lelaki yang kena kompaun kerana parking merata.
Posted by Kami Benci Saiful Bukhari! on Thursday, October 8, 2015

- Ikut protokol, nak buka kunci tayar tue kau kena bayar kompaun dulu.

- So ko bayar je la apatah lagi dengan berlagak & riaknya dok heboh mengatakan kau ada duit, kau ada duit. 

- Sembang ada duit, ada duit tapi tak bayar-bayar juga. Keluar duit, masukkan duit balik. Buat apa? Ada duit ke takde? Kalau ada kenapa kawan kau yang bayar dan bukannya diri kau sendiri?

- Beria2 pula nak buka kunci tayar. Maknanya ko memang dah set dalam minda kau taknak bayar kompaun kan? Sembang di mulut lain tetapi tindakan lain. Alamak aii.

- Lepas tue buat drama. Suruh buka. Suruh buka. Macam mana kau semua berunding sebagai manusia neh? Sepatutnya begini. Bila kau dah nampak tayar kereta kau kena kunci, kau akan nampak nota kompaun depan cermin. Amek nota kompaun tue dan baca nilai kompaun. Kalau nak runding kurangkan denda, gunakanlah budi bicara. 

- Bila dah terjerit2 macam shakai. Nampak sangat kau tue samseng. Dengan no plat kereta semua cukup. Bila2 aje identiti kau semua boleh terdedah kot. Jangan lupa. Unit cyber BN memang suka dengan cerita macam neh.

- Lepas tue bayar kompaun pun macam orang samseng. Hulur duit lepas tue lepaskan duit tu. Nak suruh penguatkuasa kutip. Motif? Halahaii.  Nampak sangat dari awal memang berniat nak tunjuk samseng. Aku syak penguatkuasa rakam tindakan tersebut sebab risau jika diapa-apakan. Almaklumla. Terjerit2 nak bayar tapi tak bayar2 juga. Macam terpaksa bayar je aku tengok.

- Tindakan undang2 perlu diambil ke atas dua mahkluk tersebut. Kurang ajar. Biadap. Kau nak melawan penguatkuasa aku takde masalah tapi biarla atas benda yang relevan.

Cuma kes neh aku tengok dah berbaur sentimen bangsa. Hujah2 perkauman dimainkan apatah lagi berlaku di Penang. Nak-nak melibatkan dua bangsa yang berbeza. Cina dan melayu. Yang mana kita tengok akhirnya insiden neh akan meleret kepada pergaduhan antara dua bangsa. Dasat wei kesannya nanti jika orang2 politik mula masuk campur.

Steady je penguatkuasa kutip duit denda. Buka kunci tayar. Dah la wanita pula tue. Adakah lelaki tersebut takde rasa malu berunding dengan orang wanita kasar-kasar macam tue? Kalau lelaki dengan lelaki boleh faham juga kenapa dia tunjuk garang. Dengan pompuan pun tunjuk perangai samseng. Ini la baru kategorinya layak dicelakakan.

Tapi jujur aku cakap. Aku tak dengar pula penguatkuasa tersebut dianjingkan. Maybe sound aku rosak kot. Cuma tingkah laku biadap tue aku memang tak suka. Takde duit nak bayar pun boleh runding sebetulnya. Tapi ye la, lagak macam banyak duit. Takan 50 - 100 pun nak kecoh bagai ye tak?

HAHAHAHAHA.

Jom Monetize Aplikasi Anda Dengan StartApp

Dimsum : Must watch for Asian drama

Share this :

Previous
Next Post »