Mekap MYVI Kemain Lagi Tapi Berkira Sangat Bab Nafkah Anak Bini..

Oleh : The Reporter

Isteri mana yang tidak geram sekiranya mendapat suami yang kedekut dan tidak menunaikan tanggungjawab mereka, lebih-lebih lagi kalau suaminya itu sangat berkira-kira dalam berbelanja untuk keluarga. Begitulah nasib seorang wanita yang bergelar isteri kepada seorang penggemar kereta. 

Menurut wanita itu, dia sudah tidak dapat bertahan lagi dengan sikap suaminya yang terlampau berkira bila mahu berbelanja untuk anak dan isterinya. 


“Assalamualaikum admin. Boleh tolong kongsi tak cerita ni? Saya geram dengan suami saya, perangai macam budak-budak. 

“Saya nak beli barang anak, dia cakap saya membazir. Dahlah duit dekat bini pun tak kasi. Dia habiskan duit dekat kereta dia, tak membazir pula? 

“Saya terlalu geram dengan dia, itu yang bercorak kereta dia. Ingatkan nak saja simbah cat dekat kereta dia. Biar padan muka dia,” kata si isteri yang tidak didedahkan namanya itu kerana sudah hilang sabar dengan sikap kedekut suaminya itu. 


Berdasarkan kepada gambar-gambar yang dikongsikan oleh wanita tersebut, kesan conteng jelas kelihatan pada bahagian kiri dan kanan Perodua Myvi milik suami itu. 

Malah, berdasarkan kepada gambar itu juga, kelihatan kereta kesayangan milik suaminya telah pun dimekap seperti apa yang diberitahu oleh wanita itu. 

Perkongsian wanita itu juga turut mengundang perasaan marah netizen, terutamanya dari kalangan wanita yang mengecam sikap kedekut segelintir suami bila tiba bab untuk menunaikan tanggungjawab mereka dan bila mahu berbelanja untuk keluarga. 

“Satu je nak cakap. Jangan disebabkan perangai bodoh kau ni, laki kau tibai anak kau sebab ingat ni kerja diorang. Kau pun alahai, perangai entah apa-apa. Matanglah sikit, malulah kat anak-anak,” kata Hidayatul Adha. 

“Sama kes, tapi tak adalah nak pergi conteng kereta suami. Tapi makan dalamlah setiap hari beri sindiran pedas-pedas. Nak tidur sama? pergi tidur dengan kereta. Nak makan? Suruh kereta masak. Nak jalan-jalan? Pergi bawa kereta. Nak temankan? Suruh kereta temankan. Nak anak? Suruh kereta beranak,” kata Anissa Jade. 

“Orang lain pun buat kereta tapi tak adalah sampai kedekut dengan anak bini. Kereta ini bila-bila pun boleh buat. Pentingkan keperluan anak dan isteri dulu. Tak rugi tau. 

Malah Allah meluaskan lagi rezeki kau. Kau buat kereta je kedekut dengan bini. Sempitlah rezeki. Sesetengah orang tak faham situasi akak tu. Dia dah lama bersabar agaknya. Bertabahlah sisi, dapat laki kuda kayu,” kata Tasha Razak. 

Sementara itu, netizen menasihatkan si isteri tidak bertindak keterlaluan kerana bimbang jika lelaki itu pula memukulnya.

Jom Monetize Aplikasi Anda Dengan StartApp

Dimsum : Must watch for Asian drama

Share this :

Previous
Next Post »